Sunday, August 2, 2009

Penyelarasan DI Temburong

Hari : Isnin
Tarikh : 27 Julai 2009
Jam : 7.35 Pagi

Guru2 dari 4 buah Sekolah Arab iaitu (Sekolah Arab Belait, Sekolah Persediaan Arab BSB, Sekolah Arab Jerudong & Mahad Islam Brunei ) berkunjung ke Sekolah Persediaan Arab Temburong bagi menyelaras kertas soalan Peperiksaan Akhir Tahun nanti. Ini adalah merupakan julung2 kalinya Sekolah Persediaan Arab Temburong menjadi Tuan Rumah yang akan memberikan pengalaman manis buat Guru2 yang mewakili sekolah masing2 kerana mereka kenalah meniki perahu menuju ke Temburong.

Guru2 sedang menunggu masa untuk berangkat

Ini adalah sebahagian pemandangan yang menarik di Kampong Air, iaitu sebuah Galeri kebudayaan

Sedang asyik2 menunggu tiba2 transport pun datang

Kami pun turun menaiki perahu yang telah disediakan bagi membawa Guru2 ke Daerah Temburong.

Ustaz Hayrol, 'Mengapa bepigang arah basi atu? takut gugurkah? he....he....

Buat Guru2 perempuan hati2 ya..... tegelincir karang.....

Setelah selesai membuat penyelarasan, on the way balik kami terserempak dengan seekor Buaya yang sedang santai2 bejamur berdekatan pohon nipah di Sungai Temburong. Kami pun cuba untuk menghampiri buaya tersebut, malangnya percubaan kami itu dapat dihidu & so apa lagi ia pun terjun cantik ke sungai. Jadi ani saja pic yang sampat kami snap masa atu.

Zoom in......boleh nampak? memang jelas bentuk badan buaya & ekornya yang masih kelihatan. Setelah ia terjun ke sungai kami pun segera meneruskan perjalanan pasal buaya atu usulya beranang menuju ke perahu kami, apa lagi.....cabutlah............. Apa yang memberikan pengalaman yang sangat manis kepada kami especially Guru2 SAB ialah bilang orang mauk laut sehingga hampir 2 hari barutah back to normal rasanya. He....he.... maklum sajalah, jarang naik perau.
Lastly, kami pun selamat sampai ke BSB semula dengan seribu pengalaman yang tidak dapat diungkapkan dengan kata2


No comments: